![]() XHost |
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink. |
de Ioana Sora | 9 Martie 2010
Angajatorul american vrea sa disponibilizeze 1.900 de muncitori
„Cred ca lucrarile vor continua si ca este vorba in demararea acestei proceduri doar de presiuni ale Bechtel pentru ca statul sa isi plateasca datoriile restante. Sunt actiuni pe care Bechtel le face in vederea urgentarii primirii banilor. Pe lista disponibilizarilor figureaza si liderii de sindicat si nu cred ca acestia vor fi de acord sa plece”, a declarat Daniel Don, directorul AJOFM Cluj. La inceputul lui februarie, Bechtel ameninta pentru prima oara cu disponibilizarile colective, insa dupa asigurari de la autoritati ca datoriile de peste 800 de milioane de lei pe care le are CNADNR la Bechtel vor fi achitate pana in aprilie, conducerea companiei americane a anuntat ca lucrarile la Autostrada Transilvania vor vontinua.
„Nu este intentia Bechtel ca proiectul sa fie blocat, interesul este ca investitia sa continue si toti angajatii sa lucreze, sa nu fie disponibilizati, dar sa si angajam in continuare personal”, sustinea la acea data Bogdan Sgarcitu, directorul de comunicare al Bechtel.
Pe de alta parte, inca de atunci se contura o problema si mai mare. Chiar daca datoriile sunt achitate, bugetul alocat lucrarilor la Autostrada Bechtel este de doar 700 de milioane de lei, la jumatate fata de bugetul de 1,3 miliarde de lei din 2009.
Pret actual: 8,2 milioane de euro pe kilometru
Cu acesti bani, putin probabil sa se poata continua lucarile atat pe tronsonul Turda - Campia Turzii si Gilau - Huedin, pe 18 kilometri, asa cum sustinea la sfarsitul saptamanii trecute premierul Emil Boc.
La inceputul lunii trecute, Constantin Dascalu, secretar de stat in Ministerul Trasporturilor si Infrastructurii (MTI), declara ca lucrarile la Autostrada Transilvania vor fi finantate printr-un credit cu garantia statului, fara niciun alt detaliu. La inaugurarea din decembrie a primilor 42 de kilometri din Autostrada Bechtel, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, afirma ca anul acesta din Autostrada Transilvania ar mai putea fi finalizati alti 48 de kilometri. Dar acesti 48 de kilometri reprezinta ceea ce poate sa faca Bechtel daca sunt si bani la buget. Ministerul Transporturilor va plati companiei Bechtel, potrivit proiectului de investitii al Ministerului Transporturilor, aproximativ 3,4 miliarde de euro in total.
In contractul initial dintre statul roman si Bechtel, costul autostrazii, in lungime de 415 kilometri, era prevazut a fi de 2,2 mld. euro, ceea ce ducea la un pret mediu de 5,3 mil. euro pe kilometru. In noile conditii, costul mediu pe kilometru urca la peste 8,2 mil. euro pe kilometru. Din cele 3,4 mld. euro, pana la sfarsitul anului 2008 ministerul a platit 1,03 mld. euro. Potrivit proiectului de investitii, 33% din suma totala, adica 1,13 mld. euro, vor fi alocati abia din anul 2014. Anul viitor, sunt prevazute 333,5 mil. euro pentru Bechtel, in 2012 vor fi alocate 312,7 mil. euro, iar in 2013, 425,3 milioane.